Vzdělávací program: „ BAREVNÝ SVĚT MALÉHO ČLOVÍČKA “
Plán témat:
1. září - Školka, já a kamarádi
2. říjen - Barvy podzimu
3. listopad - Zdraví
4. prosinec - Zimní radovánky - vánoční čas
5. leden - Kdo co dělá
6. únor - Věci kolem nás
7. březen - Jaro – probouzející se příroda
8. duben - Zvířátka kolem nás
9. květen - Pojďme se mít rádi
10. červen - Těšíme se na prázdniny
Témata se rozpracovávají na třídách do podtémat a to tak, aby každé téma bylo obsaženo ve všech oblastech předškol. vzdělávání. Přitom musí být respektován požadavek hlavně na rozvoj osobnosti dítěte, spolupráci s rodinou, hodnocení.
A) Rozvoj osobnosti:
Motto: „ Každé dítě má právo být jiné, mít jiné potřeby, rozvíjet se a učit se jiným
tempem. “
1. Rozvíjet dítě s jeho možnostmi a schopnostmi
2. Seznámit děti s důležitými věcmi
3. Posílit sebevědomí dítěte, vyzdvihnout jeho schopnosti
4. Pomáhat dětem při jejich snažení
5. Vytvořit prostředí pro seberealizaci a vzájemné vztahy
6. Rozvoj řeči
B) Spolupráce s rodinou
1. Přístup rodičům do MŠ ( dny otevřených dveří, slavnosti, pomoc, podílet se na činnosti dětí v MŠ )
2. Pomáhat rodičům při zprostředkování návštěv odborníků
3. Možnost vyjádřit se formou dotazníku o svém dítěti a k práci MŠ
C) Hodnocení
1. 1x týdně na třídách
2. 2x ročně třídu jako celek s podtržením individualit
3. 1x za tři roky vlastní hodnocení školy
Formy vzdělávání:
Vzdělávání se promítá do celého dne a má charakter hlavně hry. Využíváme hlavně přirozenou zvídavost dítěte. Vzdělávání je založeno na bezprostředních zážitcích dítěte. Dbáme na vyváženost spontánních aktivit a řízených činností. Vzdělávání probíhá buď individuálně nebo ve skupinách.
|